Το συνεχιζόμενο χάος στα αεροδρόμια εξακολουθεί να επηρεάζει χιλιάδες ταξιδιώτες με εκτεταμένες ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων σε όλο τον κόσμο.
Την περίοδο αυτή, αμέτρητοι ταξιδιώτες φεύγουν και γυρνάνε από τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, όπως είναι η EasyJet, η British Airways και άλλες, ακύρωσαν εκατοντάδες Ευρωπαϊκές πτήσεις, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να καταλήγουν εγκλωβισμένοι στα Ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Ακόμη και χωρίς ακυρώσεις πτήσεων, πολλοί ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν τεράστιες ουρές στην διαδικασία της ταυτοποίησης με αναμονές έως και 8 ωρών, στο check-in αποσκευών αλλά και κατά την ανάκτηση των αποσκευών τους.
Γιατί όμως επικρατεί αυτή η κατάσταση στα αεροδρόμια τους τελευταίους μήνες;
Οι υπεύθυνοι των αεροπορικών εταιριών έχουν καταδείξει τις τρέχουσες ελλείψεις προσωπικού για τα ζητήματα αυτά.
Ένας άλλος λόγος που παρουσιάζεται ως απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι η μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για ταξίδια, μετά τα 2 χρόνια καραντίνας όπου ο περισσότερος κόσμος στερήθηκε τις διακοπές. Αυτό, βρήκε τα αεροδρόμια απροετοίμαστα, με αποτέλεσμα να προκαλείται αυτό το χάος.
Επιπλέον, όλο το προσωπικό του αεροδρομίου αναγκάζεται να δουλέψει υπερωρίες λόγω της έλλειψης του προσωπικού. Αυτό συμβαίνει διότι τα τελευταία χρόνια υπήρξαν πολλές παραιτήσεις από τους εργαζομένους στον κλάδο, αφού έμειναν χωρίς εργασία για αρκετό καιρό και το επίδομα ήταν εξαιρετικά χαμηλό.
Το μυστικό πίσω από τις καθυστερήσεις
Εκτός από τους προαναφερθείς λόγους όμως, οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις πτήσεων στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης, οφείλονται και στις απεργίες των εργαζομένων των αεροδρομίων. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας απολύθηκαν χιλιάδες πιλότοι, αεροσυνοδοί, ελεγκτές, χειριστές αποσκευών και άνθρωποι της ασφάλειας, ενώ ταυτόχρονα μειώνονταν και οι μισθοί τους.
Μετά την περίοδο της καραντίνας, οι αεροπορικές εταιρίες δεν διατέθηκαν να επαναπροσλάβουν το προσωπικό αυτό, για λόγους «οικονομικής βελτιστοποίησης», παρακρατώντας τις πολύ υψηλές κρατικές επιδοτήσεις που τους δόθηκαν την περίοδο του COVID-19 προς ώφελός τους, με αποτέλεσμα ο τεράστιος αριθμός πτήσεων σε όλο τον κόσμο να μην οργανωθεί έγκαιρα και σωστά, εφ’όσον το διαθέσιμο προσωπικό δεν αρκούσε για να καλύψει τις ανάγκες τους.
Πλήθος προσωπικού που απολύθηκε ή μειώθηκε ο μισθός του, δεν επιθυμεί να εργαστεί ξανά σε αυτές τις αεροπορικές εταιρίες, αφού δεν λαμβάνουν τα χρήματα που τους αναλογούν.
Το αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής, φαίνεται στο σημερινό χάος που επικρατεί στα αεροδρόμια.
Πως να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας ως επιβάτες
Η νομοθεσία της Ε.Ε. σχετικά με τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να αποζημιώνουν τους επιβάτες σε περιπτώσεις μακρών καθυστερήσεων, ματαιώσεων πτήσεων και άρνησης επιβίβασης.
Είναι απαραίτητο ως επιβάτες να γνωρίζουμε ποια είναι τα δικαιώματά μας όσον αφορά τις καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων και τις αποζημιώσεις που μπορούμε να λάβουμε εξαιτίας αυτών.
Πατήστε εδώ για να ενημερωθείτε σχετικά με τις περιπτώσεις στις οποίες δικαιούστε αποζημίωση για πρόσφατες πτήσεις αλλά και πτήσεις μέχρι και πριν 3 χρόνια.
Δίνοντας πάντα βάση στη προσωπική σας εξυπηρέτηση, στη Congress Line σας εξασφαλίζουμε ότι μπορείτε να ταξιδέψετε πάντα με ασφάλεια αλλά και με εμπιστοσύνη.
Πηγές